Bilgi Göz sağlığı Yeni Bilgiler

Körlükten Kurtulmak Mümkün Mü ?

Dünya Görme Günü, körlük ve görme azlığı üzerine dikkat çekmek için her yıl Ekim ayının ikinci haftası Perşembe günü kutlanmaktadır
  Dünya Sağlık Örgütüne göre dünya üzerinde 300 milyona yakın görme azlığı ve kör vardır.

Bunların 40 milyona yakını tamamen kördür.

Tüm körlüklerin %80’ı medikal veya cerrahi olarak tedavi edilebilir düzeydedir.

Körlük tedavi edilebilir mi ?

Tedavinin ulaşmaması,ihmal ve doktora başvurmama gibi nedenlerle her yıl maalesef milyonlarca kişi  kalıcı körlük adayı olmaktadır.

Gelişmemiş veya gelişmekte olan ülkeler bu körlük vakalarının % 90’ını içermektedir.

Yaş arttıkça körlük oranının arttığı görülmektedir. Her görme azlığı yaşlılığa bağlanmamalı ve doktora muayene olunmalıdır. 50 yaş üzeri herkese göz damlası ile göz dibi muayenesi yapılması önerilmektedir.
 Bu durumun en acı oranı ;  Görme problemi olan 19 milyon çocuğun olduğu zannediliyor. Türkiye Sağlık Bakanlığının katkısı ile artık yenidoğan çocukların göz muayenesi zorunlu hale getirilmesi oldukça güzel gelişmedir. Sağlıklı çocuğu olan ailelerin 2-3 yaşında ve 5-6 yaşlarında çocuklarını  şikayetleri olmasa bile göz doktorlarına muayene ettirmeleri öneriliyor.

dunya-gorme-gunu

Görmek herkesin hakkı parolasıyla yola çıkan Dünya Sağlık Örgütü, 2020 Görme projesi ile 100 milyon kör olmak üzere olan hastayı kurtarmak istiyor.

gorme-gunu

Bu proje için dünyanın birçok yerinden  çeşitli resimler paylaşılmıştır.İncelemenizi öneririz. http://photocomp.iapb.org/#photowall

Yazar Hakkında

Mehmet Hanifi Özkan